GrandOptical ιατρικές συμβουλές για καλή οπτική λειτουργία και όραση
Συμβουλές

Οι ιατρικές συμβουλές μας

Απαραίτητη προϋπόθεση για την καλή οπτική λειτουργία είναι η σωστή διόρθωση των προβλημάτων όρασης, αφού ληφθεί υπόψη η ισορροπία προσαρμογής των δύο ματιών. Εκτελώντας εργασίες από κοντινή απόσταση όπου απαραίτητη είναι η οπτική ακρίβεια, συχνά προκαλούμε υπερβολική ένταση στους μυς κίνησης των ματιών και ένταση προσαρμογής. Αυτό μπορεί να γίνει αντιληπτό ως κούραση των ματιών και επιδείνωση της όρασης.

Η εργασία όπου απαραίτητη είναι η οπτική ακρίβεια, μειώνει επίσης τη συχνότητα που ανοιγοκλείνουν τα μάτια, και ως εκ τούτου σε άτομα με μικρή έκκριση δακρύων ή ορισμένων συστατικών του δακρυϊκού φιλμ μπορεί να εμφανιστεί αίσθημα ξηρότητας, καύση και ερυθρότητα των οφθαλμών, ακόμη και παραδόξως αυξημένη δακρύρροια. Τα εν λόγω άτομα πρέπει να κάνουν μικρά διαλείμματα στην εργασία τους για να ανοιγοκλείσουν μερικές φορές πλήρως και σκοπίμως τα μάτια τους, ενώ όταν αυτό δεν είναι αρκετό πρέπει να χρησιμοποιούν ενυδατικά προϊόντα σε σταγόνες. Κατά τη διάρκεια μικρών κινήσεων του ματιού με ακρίβεια γύρω από το κεντρικό σημείο στερέωσης, όλοι οι μύες που μετακινούν το βολβό του ματιού βρίσκονται σε κατάσταση έντασης με διαφορετικό βαθμό ισορροπίας. Μερικές φορές η ένταση γίνεται υπερβολική και μόνο οι ασκήσεις χαλάρωσης μπορούν να βοηθήσουν.

Οδηγίες ασκήσεων όρασης

  • Η άσκηση του καντράν ρολογιού έχει στόχο να τεντώσει τους μύες και να μειώσει την ένταση τους.
  • Η άσκηση «μακριά – κοντά» αποκαθιστά πλήρως το εύρος και τη δυναμική της όρασης και μειώνει την κούραση των ματιών.
  • Η άσκηση «βόλτα στην όχθη της λίμνης» μετατοπίζει το σημείο έντασης της μυϊκής ισορροπίας από την κεντρική ζώνη στην περιφέρεια του πεδίου όρασης, με αποτέλεσμα τη χαλάρωση των μυών και τη βελτίωση της δυναμικής.

Οι ασκήσεις πρέπει να εκτελούνται μετά από 2-3 ώρες εργασίας σε κοντινή απόσταση ή ανάλογα με τις προσωπικές ανάγκες. Συνιστώνται ιδιαίτερα σε νεαρά άτομα κατά τη διάρκεια εντατικού διαβάσματος ή εργασίας στον υπολογιστή. Πιο αναλυτικά:

Καντράν ρολογιού

Στεκόμαστε μπροστά από το καντράν ρολογιού το κέντρο του οποίου βρίσκεται στο ύψος των ματιών και προσπαθούμε χωρίς να κουνήσουμε το κεφάλι να κοιτάξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο προς την ένδειξη 12:00 και στη συνέχεια επιστρέφουμε το βλέμμα στο κέντρο του καντράν. Επαναλαμβάνουμε αυτήν την άσκηση για κάθε ώρα ξεχωριστά, προσπαθώντας να διατηρήσουμε τη μέγιστη απόκλιση του βλέμματος για 2 περίπου δευτερόλεπτα κάθε φορά και στη συνέχεια επιστρέφουμε το βλέμμα στο κέντρο του καντράν. Στο δεύτερο στάδιο της άσκησης προσπαθούμε να κοιτάξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο προς την ένδειξη κάθε ώρας διαδοχικά, χωρίς να επιστρέφουμε στο κέντρο, κοιτώντας πρώτα δεξιόστροφα και μετά αριστερόστροφα. Το καντράν του ρολογιού μπορούμε να το φανταστούμε.

Βόλτα στην όχθη της λίμνης

Η άσκηση αυτή μετατοπίζει το σημείο έντασης της μυϊκής ισορροπίας από την κεντρική ζώνη στην περιφέρεια του πεδίου όρασης, με αποτέλεσμα τη χαλάρωση των μυών και τη βελτίωση της δυναμικής. Έχοντας σε κεντρικό σημείο τον χάρτη με «τη λίμνη», προσπαθούμε να τον κοιτάξουμε χωρίς να κουνήσουμε το κεφάλι, να εντοπίσουμε προσεκτικά την όχθη της λίμνης ή τα όρια της πόλης, της χώρας ή της ηπείρου (βόλτα κατά μήκος της όχθης της λίμνης). Το περίγραμμα δεν πρέπει να είναι ίσιο, ενώ πρέπει να έχει χαρακτηριστικές λεπτομέρειες στις οποίες θα μπορείτε να επικεντρωθείτε.