Συμβουλές

Αυτές είναι οι «καλές συνήθειες» που βοηθούν την όρασή μας

Ένα από τα πιο πολύτιμα αγαθά για τον άνθρωπο, αν όχι το πολυτιμότερο, δεν είναι άλλο από την ικανότητα της όρασης.
Έρευνες μάλιστα επιβεβαιώνουν ότι το δεύτερο πιο σύνθετο σημείο στον ανθρώπινο οργανισμό, μετά τον εγκέφαλο, είναι τα μάτια μας!
Κρίνοντας από τα παραπάνω, είναι δεδομένο ότι η υγεία των ματιών αποτελεί θέμα μείζονος σημασίας, που αφορά εξίσου άμεσα μικρούς και μεγάλους.
Ωστόσο, τι γίνεται όταν κάθε μέρα που περνάει, επιβαρύνουμε (εν αγνοία μας) όλο και περισσότερο την όρασή μας;
Τα μάτια σας… δεκατέσσερα, λοιπόν, καθώς ήρθε η ώρα να σας παρουσιάσουμε τις 8 «καλές συνήθειες» που μπορούμε να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας, ώστε να βοηθήσουμε, όσο το δυνατόν περισσότερο, την όρασή μας!

  1. Κοιμόμαστε τουλάχιστον 7 ώρες την ημέρα

Μια από τις πιο κοινές, καθημερινές συνήθειες για το σύγχρονο άνθρωπο είναι το να κοιμούνται πολύ λίγες ώρες καθημερινά. Ωστόσο, οι ειδικοί των ματιών και οι οφθαλμίατροι «κρούουν τον κώδωνα» του κινδύνου σε όσους έχουν αυτή τη συνήθεια, καθώς ο σωστός ύπνος, τόσο σε ποσότητα όσο και σε ποιότητα, συμβάλλει στην καλή λειτουργία των ματιών. Έτσι, αν «ξεκουράζετε» τα μάτια σας, ακολουθώντας ταυτόχρονα «πιστά» τις οδηγίες που σας έχουν δοθεί από τον τον οφθαλμίατρό σας, δεν θα έχετε κανένα απολύτως πρόβλημα!

  1. Τρώμε ό,τι είναι σωστό για εμάς

Καταναλώνουμε προϊόντα που παρέχουν τις σωστές βιταμίνες στον οργανισμό μας (A, C, E), τα μέταλλα (ψευδάργυρο, σελήνιο, χαλκό), αλλά και προϊόντα που περιέχουν ωμέγα-3 (DHA), όπως φρέσκα λαχανικά, ψάρια και θαλασσινά, ξηρούς καρπούς, σπόρους, αυγά κλπ. Δοκιμάστε το και θα παρατηρήσετε αμέσως τη διαφορά!

  1. Επισκεπτόμαστε συχνά τον οφθαλμίατρο

Το μεγαλύτερο «δώρο» για την υγεία και την όρασή μας είναι μια συχνή επίσκεψη στον οφθαλμίατρο. Αν τείνετε να ξεχνάτε το ετήσιο ραντεβού σας, επισημάνετε σε κάποιον δικό σας να σας το υπενθυμίζει. Άλλωστε, η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη!

  1. Κάνουμε συχνά διαλείμματα όταν γράφουμε ή διαβάζουμε

Τι καλύτερο από το να συμπεριφερόμαστε στα μάτια μας όπως τους αξίζει;! Ειδικά εάν εργάζεστε μπροστά στον υπολογιστή σας, διαβάζετε ή γράφετε, θα πρέπει να κάνετε μικρά διαλείμματα μέσα σε σύντομα χρονικά διαστήματα, καθώς έτσι θα αποφύγετε οποιοδήποτε πόνο ή καταστροφική συνέπεια για τα μάτια σας.

  1. «Ναι» στα γυαλιά ηλίου

Τα γυαλιά ηλίου δεν είναι μόνο ταυτόσημα με το στυλ, καθώς ο πρωταρχικός λόγος που επιβάλλεται να τα χρησιμοποιείτε είναι η προστασία της υγείας των ματιών σας! Επιλέξτε ένα κανονικό ζευγάρι γυαλιών ηλίου, ακόμα κι αν χρειαστεί να το πληρώσετε κάπως ακριβότερα και όχι τις φθηνές απομιμήσεις φακών, οι οποίες μπορούν να καταστρέψουν τον κερατωειδή χιτώνα του ματιού σας.

  1. Αποφεύγουμε τον χαμηλό φωτισμό

Υπάρχουν μερικές φορές όπου το μόνο που χρειαζόμαστε στο τέλος μιας κουραστικής ημέρας είναι να χαμηλώσουμε τα φώτα και να απολαύσουμε το αγαπημένο μας βιβλίο! Ωστόσο, είναι πάντα καλύτερο να αποφεύγεται τον πολύ χαμηλό φωτισμό, φωτίζοντας ξεχωριστά κάθε σελίδα, πίσω και πάνω από τον ώμο σας! Θυμηθείτε ότι η ανάγνωση σε ένα ελλιπώς φωτισμένο περιβάλλον, καταπιέζει σε μεγάλο βαθμό τα μάτια μας.

  1. Αποφεύγουμε τους υπερθερμασμένους ή κλιματιζόμενους χώρους

Όταν βρίσκεστε για πολύ ώρα μέσα σε υπερθερμασμένα ή κλιματιζόμενα δωμάτια, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έρθετε «αντιμέτωποι» με ξηροφθαλμία. Ακόμη, η πολύωρη παραμονή σε τέτοιους χώρους είναι ικανή να καταστρέψει τον αμφιβληστροειδή σας, οπότε αυτή είναι σίγουρα μια κατάσταση που θα πρέπει να αποφεύγετε!

  1. Αποφεύγετε να κάθεστε πολύ κοντά στην οθόνη της τηλεόρασης ή του υπολογιστή

Αυτή είναι μια από τις πιο κοινές τακτικές των ανθρώπων μπροστά σε μια οθόνη. Ωστόσο, ο μόνος τρόπος για να προστατέψουμε τα μάτια μας και την όρασή μας γενικότερα είναι το να διατηρούμε την απαραίτητη απόσταση ασφαλείας του προσώπου μας από την εκάστοτε οθόνη!